Doğrulardaki Görecelik
✨Judith M. Liberman- Masal Terapisi Kitabından✨ (For English, lsee below)
Jess okuldan nefret ediyordu. Bütün bir hafta boyunca aynı yerde oturmak, konuşmadan dinlemek ve sonu gelmeyen ödevler canına tak etmişti. Annesine, "Bu daha ne kadar devam edecek?" diye sordu. Aldığı cevap üzücüydü, "yıllarca" dedi annesi. "Öyleyse yeter, oraya geri dönmeyeceğim. Bana doğruyu söyle, ortaokuldayken hiç işine yarayan bir şey öğrendin mi?
"Şey, elbette bir sürü yararlı konu vardı. Geriye dönüp bakınca, hayatımda gerçekten işe yaramış ve hiç unutmadığım iki ders olduğunu hatırlıyorum. İlki şuydu: ikinci sınıftayken bir gün sınıfa girdiğimizde öğretmenimiz Bayan Carriere'nin ortadaki masaya üç büyük kase içinde su koymuş olduğunu gördük. Bizi masanın önünde sıraya dizdi. Sonra hepimiz sırayla sol elimizi içinde sıcak su bulunan soldaki kaseye ve sağ elimizi içinde soğuk su olan sağdaki kaseye daldırdık. Ellerimizi birkaç saniye kaselerin içlerinde tuttuktan sonra iki elimizi de ortadaki ılık su dolu kaseye sokmamızı söyledi. Öğretmenimiz her birimize 'Ortadaki kasedeki su soğuk mu sıcak mı? diye sordu. Hepimiz doğru cevap vermekte zorlandık çünkü az önce sıcak suya soktuğumuz elimiz bize suyun soğuk olduğunu, soğuk sudan çıkardığımız elimiz de sıcak olduğunu söylüyordu. Bazılarımız, 'hem soğuk hem sıcak' dedi. Hepimiz kendi cevaplarımızı verdikten sonra sıralarımıza oturduk.
Öğretmenimiz bize, 'Unutmayın, tek bir doğru diye birşey yoktur. Elleriniz bile farklı yerlerden geldiklerinde aynı konuda birbirleriyle zıt düşebilir. Her şey görecelidir. Doğru dediğimiz şey genellikle kim olduğumuza, neler yapmaya alışık olduğumuza ve nereden geldiğimize göre değişir' dedi."
Doğru ya da gerçek olarak kabul ettiğimiz şeyler genellikle subjektiftir. Her bireyin algıları, geçmiş deneyimleri ve alışkanlıkları, gerçeklik anlayışını etkiler. Dolayısıyla, tek bir mutlak doğru yoktur; her şey görecelidir ve bu farklı bakış açılarını anlamak önemlidir.
Bu tür deneyimler, kişilerin hayat boyu hatırlayacakları ve çeşitli durumlarda uygulayacakları derslerdir. Öğretmen, öğrencilerine sadece suyun sıcaklığı hakkında bir bilgi vermekle kalmayıp, daha geniş bir perspektifte düşünmeyi öğretmiştir.
Bizlerin, tamamen doğru kabul ettiği hangi yargılarımız var? Öğretmenin deneyi sizlerde hangi farkındalıklar uyandırdı?
"Gerçekler sabittir, ama doğrular kişiseldir." - Bernard M. Baruch
Annesinin öğrendiği diğer ders mi? O da bir sonraki yazının konusu olsun;)
Teşekkürler
Gülşah Horasan
Relativity in Lines..
✨From Judith M. Liberman- Fairy Tale Therapy Book✨
Jess hated school. Sitting in the same place for a whole week, listening without talking, and endless homework was boring to her. He asked his mother, "How long will this continue?" she asked. The answer she received was sad, "for years," her mother said. “Then that's enough, I'm not going back there. Tell me the truth, did you ever learn anything useful in middle school?
"Well, of course there were a lot of useful topics. Looking back, I remember there were two lessons that were really useful in my life and that I never forgot. The first was this: one day when I was in the second grade, we walked into the classroom and saw that our teacher, Ms. Carriere, had placed three large bowls of water on the table in the middle .He lined us up in front of the table. Then, we all took turns dipping our left hand into the bowl on the left with hot water and our right hand into the bowl on the right with cold water. After holding our hands in the bowls for a few seconds, our teacher told each of us to put both hands into the bowl of warm water in the middle. "Is the water in the bowl in the middle cold or hot?" he asked. We all had a hard time answering correctly because the hand we had just put into the hot water was telling us that the water was cold, and the hand we had taken out of the cold water was telling us that it was "both cold and hot." As we sat at our desks after giving our answers, our teacher said to us, 'Remember, there is no such thing as a single truth. Even your hands can contradict each other on the same issue when they come from different places. Everything is relative. "What we call right often depends on who we are, what we are used to doing, and where we come from," he said.
What we accept as true or real is often subjective. Each individual's perceptions, past experiences, and habits influence their understanding of reality. Therefore, there is no single absolute truth; Everything is relative and it is important to understand these different perspectives.
Such experiences are lessons that people will remember throughout their lives and apply in various situations. The teacher not only gave his students information about the temperature of the water, but also taught them to think in a broader perspective.
What judgments do we have that we accept as completely true? What awareness did the teacher's experiment awaken in you?
"Facts are fixed, but truths are personal." -Bernard M. Baruch
The other lesson her mother learned? Let that be the subject of the next article ;)
Thank you
Gulsah Horasan
Yorumlar
Yorum Gönder